Distanční vzdělávání - duben 2021 1. týden
Distanční vzdělávání bude probíhat formou týdenního zadávání úkolů, při zájmu dětí i formou videohovorů přes aplikaci Google Meets. Děti, které nemají možnost se k distančnímu vzdělávání připojit on-line, si mohou úkoly vyzvedávat před budovou MŠ.
Distanční vzdělávání - duben - 1
Tento týden si budeme povídat o domácích zvířatech a jejich mláďatech.
Vyjmenuješ správně celou zvířecí rodinu? Víš, jaké zvuky zvířata vydávají?
Kočka – kocour - kotě, fena - pes - …, koza - …, kráva -…, slepice - …, ovce - …, (tabulka)
Dokážeš slova vytleskat a určit první písmeno? Kolikrát jsi tleskl/a? Vymyslíš další zvířata na stejné počáteční písmeno?
Zkuste ve sví knihovně najít knihu, kde jsou obrázky domácích zvířat. Poznáš je všechny?
Dokážeš říct, kde žijí?
Proč které zvíře chováme? „Kráva dává mléko., Slepice …“, zkus vytvářet celé věty. (příloha)
Jaké znáš pohádky, kde vystupují zvířata? Přečtěte/převyprávějte si doma nějakou.
Přirovnání - charakteristika zvířat:
Mlaská u jídla jako…..……….. (prasátko).
Chodí zmoklá jako…………… (slepice).
Štípe jako………………...…… (husa).
Ten je silný jako………...……..(kůň).
Doplňování zvuků do říkadla, rýmování:
Kráva………… až to hučí. (bučí)
Slípka………… na sedláka. (kdáká)
Ovce………….. ovčí řečí. (bečí)
Kozlík………… že je větší. (mečí)
Prase………….. jen to fičí. (kvičí)
Oslík………….. na oslíka. (hýká)
Tvoření zdrobnělin a rytmizace tleskáním slov:
Sle-pi-ce ……. (sle-pič-ka).
Kach-na …….. (kach-nič-ka).
Kůň …………. (ko-ní-ček).
Pra-se ……….. (pra-sát-ko).
Ko-za ……….. (ko-zič-ka).
…